No Script

Please Wait...

Al-Ahed Telegram

Two Top Bibi Aides Named In Bezeq Corruption Probe

Two Top Bibi Aides Named In Bezeq Corruption Probe
folder_openZionist Entity access_timeone year ago
starAdd to favorites

Local Editor

"Israeli" police lifted a gag order a little after midnight on Tuesday, naming two top aides of Zionist Prime Minister Benjamin Netanyahu, who were arrested Sunday for their suspected of involvement in a fresh round of corruption investigations against the Zionist entity's largest telecom company Bezeq.

Two Top Bibi Aides Named In Bezeq Corruption Probe

The two associates were Netanyahu's close adviser Nir Hefetz and Communications Ministry Director-General Shlomo Filber.

This is the fourth ongoing investigation involving corruption and Netanyahu, which is being dubbed Case 4000 or "the Bezeq case."

Owner of the Bezeq telecommunications company, Shaul Elovitch, was also arrested along with his wife and son as part of the investigation. His relationship with Netanyahu is a particular point of interest.

In the same respect, Zionist media previously reported that the "Israeli" news site Walla!, owned by Elovitch, is suspected of exchanging favors for favorable news coverage for the premier.

Reports suggest that Elovitch put pressure on editors and journalists at the popular website to cast Netanyahu and his wife Sara in a positive light and downplay negative stories about the government.

Relatively, "Israeli" TV channel Hadashot's legal analyst reported on Sunday that police have collected evidence which suggests Netanyahu levered his governmental position in order to advance personal interests.

Last week police recommended that the "Israeli" attorney press charges against Netanyahu for bribery and breach of trust in two separate corruption investigations.

Other suspects arrested Sunday included "senior figures" in the Bezeq communications group who were detained as part of a new joint investigation including the so-called "Israel" Securities Authority, a police statement said Sunday.

Hebrew media said they were suspected of having been involved in an affair in which Bezeq received concessions, in return for which Netanyahu received positive coverage on the Bezeq-owned news site.

Source: News Agencies, Edited by website team

Comments